Korleis jobber vi?

"Det vi må lære før vi kan gjøre det, det lærer vi ved at vi gjør det." - Aristoteles

Korleis jobber vi?

Vår pedagogiske arbeidsmåte er basert på fleire filosofiar; dei som viser mest i vår praksis, er

«Reggio Emilia Filosofien» Reggio Emilias tilnærming til pedagogikk er forankret i en dyp respekt for barnet. Pedagogene er overbevist om at alle barn er født intelligente og med en sterk drivkraft til å utforske verden. De har tro på menneskers muligheter, og legger vekt på solidaritet, samarbeid og kritisk tenkning som utgangspunkt for en verden med dype demokratiske verdier. Det pedagogiske grunnsynet bygger på at hvert enkelt individ - sammen med andre - konstruerer egen og felles kunnskap og kultur. Fysisk rom som den tredje pedagogen er ei avgjerande del av tilrettelegginga.

Les mer om Reggio emilia Filosofien her

Vi finner også filosofien «mange intelligenser, Howard Gardner» interessant. “Each person has different ways of learning and different intelligences they use in their daily lives. Learning by doing, seeing, hearing, etc.”

Vi spør spørsmål og undrer oss i saman i staden for å gje barna ferdige svar. Barna må jobbe saman, lytte til kvarandre, være ok med at dei ikkje alltid er enige med kvarandre, men kan inngå kompromiss for å løyse ei utfordring saman.

Personalet

Vi har våre arbeidsmåtar som no ligg støtt i botn; det kristne verdigrunnlaget, natur, kunst. I tillegg så erfarar vi at der er 3 andre fokus som dreg med seg resten av fagområda frå rammeplanen, område som heile tida må bearbeidast og utviklast, nesten paralellt med at vi fungerer i kvardagen.

• Språk, vi får fleire og fleire barn som er fleirspråklege, og fleire barn som begynner hjå oss utan norsk kunnskap i det heile. Dette er slik ein grunnleggjande kompetanse for å kunne kommunisere, høyre til, delta. Barna med norsk språk, språket blir meir og meir utviska, begrep, benevninga som var brukt i kvardagen før er ukjent for mange barn i dag, då artefakter og begrep blir «den» og «det derre». Ordforrådet minskar.
  • Relasjonskompetanse, tema som må bearbeidast på alle nivå; barn-barn, barn-vaksne, personal i mellom, personal-foreldre, barnehage-nærmiljø. Det kan også beskrivast som antimobbing eller «trygt og godt oppvekstmiljø». Kva skal til for at vi skal bidra til sosial berekraftig utvikling. Her har vi kompetanse innafor COS, ICDP, relasjonsledelse, og pedagogisk veiledning. Vi må heile tida hjelpe kvarandre til å nå den enkelte, på same tid som vi må finne nøkkelen til å få fram gode grupper som samhandlar godt og heier kvarandre fram.
  • Realfaga  Her er det støtta av realfagprosjektet som er lokalt, regionalt og nasjonalt. Noko som gje oss mange kilder å finne idear. Vi ser at dei siste 2 åra har bevissthetsgraden rundt verdien av kvardagsaktivitetane blitt løfta. Og at det er gøy, (og ikkje så vanskeleg) å krydre med magiske forsøk.  Det er matematikk, fysikk, kjemi, biologi,astronomi, naturfag og innformasjonsteknologi som er i fokus her.

Det er språk basane har valgt å arbeide med som ein raud tråd gjennom året 2019/2020. Personalet vil bruke ulike tilnærmingar for å berike ordforråd, auke språk forståelse, få fram leselyst. Eit av verktøya brukt; er Udir sine språkløyper.

Vår arbeidsmåte er fortsatt i hovudsak gjennom små og store prosjekt, for eksempel  med utgangspunkt i bøkene om «lillesøster» eller boka «apestreker». Gjennomføring er gjennom fagteam (personal på kvar base som spesialiserer seg på sitt fagområde), som kjem med sine aktivitetar og samlingar innanfor prosjektet, over tid.

Våre prosjekt har føljande struktur:

På denne måten vil dei erfaringane vi har gjort i åra som har gått innanfor t.d. berekraftig utvikling, ikkje ha hovudrolla, men vera ein del av prosjekta, på lik linje med element frå kunst, realfag,  relasjonskompetanse osv. i større og mindre grad. For slik er kvardagen, fagområder og filosofier filltrer seg inn i ein annan.

Personalet sitt ansvar er å vera bevisst på kva som ligg i ein aktivitet/prosjekt, kva konsekvensar har det vi legg til rette for.